Discover millions of ebooks, audiobooks, and so much more with a free trial

Only $11.99/month after trial. Cancel anytime.

Geschichten aus München
Geschichten aus München
Geschichten aus München
Audiobook1 hour

Geschichten aus München

Written by Ludwig Thoma

Narrated by Claus Obalski

Rating: 0 out of 5 stars

()

About this audiobook

Thoma lebte in und bei München. Unter seinen zahlreichen Erzählungen sind nicht wenige Kleinstadtgeschichten, doch auch einige, die in der bayerischen Landeshauptstadt spielen. Daß er dabei den Bayern an und für sich zur Zielscheibe seines Spotts macht, kann nicht ausbleiben – und nebenher erfährt der geneigte Hörer noch so einiges über den Nationalcharakter dieser Spezies. Diese Aufnahme enthält einige der bekanntesten und beliebtesten Texte Thomas, darunter „Der Münchner im Himmel“, „Auf der Elektrischen“, „Die Ludwigstraße“, „Der Kohlenwagen“ und „Der Postsekretär im Himmel“.
Ludwig Thoma lived in and around Munich. Among his extensive body of work are a lot of small town stories but also quite a few stories set in the Bavarian capital. He obviously directs his satirical wit at the stereotypical Bavarian and his customs, and the listener stands to learn a lot about the Bavarian way of life itself. This recording includes some of the most popular texts by Thoma, for example “Der Münchner im Himmel” (An Inhabitant of Munich in Heaven), “Auf der Elektrischen” (In the Tram), “Die Ludwigstraße” (Ludwig Street), “Der Kohlenwagen” (The Coal Wagon), and “Der Postsekretär im Himmel” (The Postal Clerk in Heaven)
LanguageDeutsch
Release dateMar 24, 2000
ISBN9783898169158
Geschichten aus München
Author

Ludwig Thoma

Ludwig Thoma (* 21. Januar 1867 in Oberammergau; † 26. August 1921 in Tegernsee) war ein deutscher Schriftsteller, der durch seine ebenso realistischen wie satirischen Schilderungen des bayerischen Alltags und der politischen Geschehnisse seiner Zeit populär wurde.

More audiobooks from Ludwig Thoma

Related authors

Related to Geschichten aus München

Related audiobooks

Classics For You

View More

Related articles

Reviews for Geschichten aus München

Rating: 0 out of 5 stars
0 ratings

0 ratings0 reviews

What did you think?

Tap to rate

Review must be at least 10 words