Вы находитесь на странице: 1из 10

Aragndoc

PIONEROS E INDEPENDIENTES EN CASTELLANO Y ARAGONS


Diciembre/elecciones Apenas medio milln de votos ms, y la debacle del PSOE, le han bastado a Mariano Rajoy para demostrar el xito de su campaa del no hacer ni decir nada. Se acab ese cuento. Espera La Moncloa, y dentro, o detrs, o encima, un puado de seores con carpeta, traje y corbata con un mantra: Vengo a por lo mo, as que bscalo, o vende lo que haga falta. Europa, el FMI, el capital prestamista... Todos quieren cobrarse deudas. El futuro del Estado pasa por la habilidad de Rajoy para ir esquivndolos y, de paso, recordarles que ellos tambin tienen que cumplir. No meyo milln guaires votos mas, y a debacle do PSOE, lhan estato prou a Mariano Rajoy ta contrimostrar lesito da suya campanya do no fer ni dicir cosa. Se remat ixe falordia. Aspera La Moncloa y, drento, o dezaga, o denzima un zarpau de sinyors con carpeta, traxe y corbata con un mantra: Viengo ta lo de yo, ans que buscalo o vende o que faiga falta. Europa, o FMI, o cabal amprero...totz quieren llebar-se as diudas. O esdebenidero do Estau pasa por a manya de Rajoy ta ir-ne enguliando-los y, de paso, remerar-les que ells tamin bin han de cumplir. Estar capable?.

El reto del PP

la CLAVE

Aragn recupera su voz en el Congreso


Alrededor de 75.000 votos en todo Aragn, cerca de 60.000 en Zaragoza, permiten a Chess Yuste alcanzar escao en el Congreso de los Diputados y devolver la voz de Aragn a la cmara legislativa madrilea. Las elecciones legislativas del pasado 20 de noviembre han supuesto un giro a la derecha en Espaa; el Partido Popular logra mayora absoluta y tiene luz verde para, al fin, mostrar y aplicar su programa con todas las consecuencias. La debacle del PSOE le deja en su peor registro histrico. Arredol de 75.000 votos en tot Aragn, amn de 60.000 en Zaragoza, premiten a Chess Yuste plegar zagenyo en o Congreso dos Diputaos y tornar a voz dAragn ta la cambra lexislativa madrilenya. As esleccions lexislativas do pasato 20 de noviembre han

suposato un chiro enta a dreita en Espanya; lo partito Popular logra mayora absoluta y tien luz verda ta, a la fin, amostrar y aplicar o suyo pograma con todas as consecuencias. A debacle do PSOE len dixa en o suyo pior rexistro historico.

P O

R T A D

Aradoc

OPIN IONS

A SIA DE... O MIXIN


Me cuaca laragons, ye una luenga preciosa en periglo dextincin
Fa bels das, bels ninos y ninas ploraban debant lescuela infantil. Yera la suya primera vegada. Teneban medrana. Xorrontaus sacarrazaban las mans dos suyos pais y mais. Ye normal. Os seres humans tienen una estranya medrana frent lo que no conoxen, las primeras vegadas, lincertidumbre. Asinas me siento yo, como ixos ninos y ixas ninas. Por primera vegada me veigo escribiendo de contino en un meyo de comunicacin y, antiparti, en aragons. Me cuaca laragons, ye una luenga preciosa en periglo dextincin. Puede estar que siga una das luengas en mayor risque dextincin. Y en tenemos que repensar. En Aragn se charran tres luengas, pero solament una ye oficial: o castellano. As atrs dos o cataln y laragons- no en tienen. O cataln ye una luenga que goza de reconoxedura dill dAragn, o que guarancia la suya supervivencia. Pero ixe no ye lo caso de laragons. Sin reconoxedura oficial, fuera do sistema damostranza, esperniu por a mayora da ciudadana aragonesa, ye responsabilidat dos aragoneses y aragonesas a situacin en a que se troba huei. No ixuplidemos que la competencia da suya regulacin legal ye das Cortz dAragn, da siede da soberana nacional aragonesa. Por tot ixo, trobar un meyo de comunicacin en aragons, ye una buensma noticia, participar-ie ye bella cosa que tiengo quagradexer. Ubro ista finestra, dende la quiste mixn pericotiador sacucutar y beyendo la reyalidat- la comentar con os suyos uellos de mixn.

20N, la Espaa del post-ladrillazo


Reconocida la gravedad de la crisis econmica actual, y su peor reflejo en un estado como Espaa, estas elecciones del 20N se presentaban como algo ms que un debate poltico, o de siglas, o de votos de castigo y alternancia en el poder. Estas elecciones debern servir para reflexionar qu se ha hecho mal en estos 30 aos de democracia, debatir sobre qu bases debe quedar edificada la sociedad a partir de ahora, y cmo se construir ese Reconoxita a gravedat d' a crisis economica actual, y o suyo pior reflexo en un estau como Espanya , istas eleccions d'o 20 N se presentaban como cualcosa ms que un debat pulitico, u de sieglas , u de votos de castigo y alternanzia en o poder. Istas elecciones habrn de servir ta reflesionar qu se ha feito mal en istas 30 anyadas de democracia , debatir dencima qu alazetz debe quedar edificada a sociedat a troxar d' agora, y cmo se construedificio, aabido ya el inquilino de la Moncloa. Mucho debate, poco tiempo y poco inters por abordarlo. Eso s, mientras no se lleve a cabo, intereses de todo tipo y procedencia metern mano en la soberana espaola. La Espaa del ladrillo fcil ya no volver a existir, y Aragn, pueblo milenario, ligado a leyes y derechos, a tierra e industria, debe vigilar la transformacin que viene, influir en ella... Y ver hasta qu punto le conviene. yir ixe edifizio, saputo agora l' alogau d' a Moncloa. Muito debat, poco tiempo y poco intrs por abordarlo. Ixo s, mientres no se leve a cabo, intreses de tota mena y procedencia ficarn man en a soberana espanyola. A Espanya d'o ladriello fcil ya no en tornar a esistir, y Aragn, lugar milenaire , atrabato a lais y dreitos , a tierra e industria , debe cusirar a transformacin que viene, influyir en ella ... Y veyer dica qu punto li ye convenin.

Aragndoc
Si te gusta lo que ests leyendo, no hace falta que lo busques por la calle. Te lo mandamos a tu direccin de email. Avsanos en aragondoc@yahoo.es, y te llegar cada ejemplar en pdf. Gratis total.
Los datos que nos lleguen sern archivados en un fichero propio que slo se emplear para la distribucin de la publicacin.

Dejaremos los pdf colgados tambin en estas web:


www.scribd.es/ www.facebook.com/ www.twitter/com/

cultural e histrico aragons, con cuya opinin a veces coincidiremos... y a veces no. Pero siempre desde el respeto. ISBN: Dep. Legal:

Aragndoc es una publicacin editada por Arraclan Royo, en colaboracin con gente interesada en el patrimonio

Aradoc

la CLAVE
Duelo de impulsos
La llegada de Mariano Rajoy a la presidencia del Gobierno espaol va a desatar variados impulsos, de toda ndole, en muchos casos incompatibles, y con todos ellos tendr que lidiar el nuevo presidente si quiere empezar la legislatura con algo de buen pie. El primer impulso proviene de los sectores de su propio partido ms vidos de revancha, que defendern la mayora absoluta del PP como un cheque en blanco para voltear todo el pas de arriba a abajo. El segundo impulso es de fuera, proviene de toda la plyade de intereses, especialmente econmicos, afanados en recortar la soberana de los estados y, de paso, el bienestar de sus poblaciones. Este impulso es el ms difcil de controlar, pues tiene capacidad, y as se est viendo, incluso para derrocar de manera blanda gobiernos electos para sustituirlos por la tecnocracia liberal. El tercer impulso es exclusivo de Rajoy, y tiene que ver con su carcter paciente, sereno de buen gallego, premuroso y parsimonioso, que no casa en exceso con un momento poltico y econmico de urgencias y toma inmediata de decisiones. Tres impulsos muy diferentes, tres modelos de afrontar la nueva legislatura en ciernes.

Rajoy espera a Europa para poner en marcha sus ajustes


Enclaustrado en su despacho desde su victoria electoral, poco se sabe acerca de las intenciones de Mariano Rajoy como virtual, si bien an no investido, presidente del Gobierno espaol. Se barrunta un primer paquete de medidas al que debe acompaar, o al menos as lo pide Rajoy, un acuerdo social en materia laboral que d inicio al discurrir econmico del gobierno popular. Esta inicial ofensiva ser anunciada al parecer en la sesin de investidura del Congreso, poco antes de la Navidad, y saldr de las conversaciones que Rajoy mantiene con representantes de la Unin Europea y las grandes instituciones econmicas mundiales, as como del estado en el que se encuentren las arcas del Estado, ahora en pleno traspaso de poderes. Mientras tanto, Jos Luis Redrguez Zapatero apura sus ltimos das como presidente del Gobierno bajo la lupa de los que van a ser sus sustitutos, y en medio de la presin de los principales actores econmicos vidos de saber qu devenir puede tomar la economa espaola en el futuro.

AT UA LID AT

Dos semanas despus de ganar las elecciones, el futuro presidente espaol emplaza el anuncio de sus primeras medidas al debate de investidura

Una debacle sin precedentes en el PSOE le ha servido al Partido Popular para recuperar nuevamente La Moncloa bajo la agradable seguridad de disfrutar de una holgada mayora absoluta conseguida simpemente manteniendo la tradicional base electoral del partido. Con apenas medio milln de votos ms, el PP cosecha 32 escaos nuevos, para conseguir 186 diputados. A cambio, el PSOE pierde cuatro millones y pico
Entutato en o suyo estudiet dende a suya vitoria electoral, poquet sen sabe das intincions de Mariano Rajoy como virtual, si bien encara no invistito, president do Gubierno espanyol. Se barrunta un primer paquet de mesuras a lo que debe acompanyar, sisqui asinas lo demanda Rajoy, un alcuerdo social en materia laboral que d empezipiallo a lescurrir

largo de votos, lo que permite el vuelco de diputados en las pequeas circunscripciones de interior, consecuencia de la Ley dHont territorializada que hay en Espaa. El Parlamento se fracciona; UPyD e IU se benefician del bajn socialista, e irrumpe Amaiur con grupo propio. CiU y PNV aspiran a seguir influyendo en Madrid. Y habr representantes para Asturias, Canarias, Galicia y para los ecologistas de Equo.
agora en plen trespaso de poders. Entremistanto, Jos Luis Rodrguez Zapatero arrosiga os suyos zaguers diyas como president do Gubierno baxo a lupa dos que van a estar sustitutos, y en meyo da premidura dos alazetals actors economicos angluciosos de saber qu esdevenidero puede pillar a economia espanyola en lo futuro.

economico do gubierno popular. Ista enzetal enrestida estar anunciata en a sesin dinvistidura do Congreso, poquet dinantes da Navidat, y sortir das conversacions que Rajoy mantin con representantz da Chunin Uropeya y as grans institucions economicas mundials, asinas como do estau en o que se troban as caxas d Estau,

AT UA LIDA T

Aradoc

El PP logra mayora absoluta con apenas medio milln de votos ms que en 2008 Ello es debido a la debacle del PSOE, que se deja casi cinco millones de sufragios Estos votos van a la abstencin, y a pequeas formaciones, sobre todo IU y UPyD Surge el parlamento con ms variada representacin poltica de la democracia
A la espera de lo que la Unin Europea pueda avanzar en materia de unin fiscal y poltica econmica comn, (este diciembre se antoja mes clave) los principales estudiosos de la economa mundial otorgan malos augurios tanto a Europa como a Espaa para 2012. La OCDE apunta que el crecimiento de la zona euro ser imperceptible, si no directamente inexistente; hablan de una gran depresin que arrastrar especialmente a economas dbiles como la espaola; nos auguran recesin y tasas de paro hasta el 23%. Es la bienvenida de la economa real al gobierno de Mariano Rajoy. Una bienvenida que viene matizada por el respiro de la economa financiera,

La bienvenida de la OCDE al PP: riesgo de depresin y paro de hasta el 23%


que rebaja la presin de los prestamistas sobre las deudas soberanas europeas. En las ltimas dos semanas la prima de riesgo espaola ha bajado, con lo que el bono espaol paga 3,7 puntos ms de inters que el alemn. Pero las perspectivas apuntan a que 2012 seguir siendo un ao duro, en el que la cifra de desempleados en Espaa puede acercarse a los 5,2 millones; comunidades como Andaluca, Canarias o Extremadura vern ya tasas del 30% de paro. Y en Aragn se subir por encima del 15%, una cifra que se acercar al 20% en la provincia de Zaragoza, especialmente en la capital. De ellos, aproximadamente la mitad ya no tendrn derecho a subsidio alguno.

A laspera do que a Chunin Uropeya pueda enantar a materia de chunin fiscal y pulitica economica comn, (iste abiento santuella mes clau) os alazetaltz estudiosos da economa mundial atorgan malos barruntes tanto a Uropa como a Espanya ta 2012. A OCDE apunta que o creximient da redolada uro estar imperceptible, si no directament inesistent; charran duna gran depresin que arrozegar especialment ta economias

febles como a espanyola; nos barruntan recesin y tasas dature dica o 23%. Ye a bienvenida da economa reyal a lo gubierno de Mariano Rajoy. Una bienvenida que vin matizata per o retantida da economa financiera, que rebaxa a presin dos ampreros dencima as dandalos soberanas uropeyas. En as zagueras semanas a prima de risque espanyola ha baxato, con lo que o bono espanyol bosa 3,7 puntos mas dintrs que lo alemn.

Pero as perspectivas sinyalan a que 2012 continar estando un anyada duro, en o que a cifra de desempleyatos en Espanya puede amanar-se tos 5,2 millons; comunidatz como Andaluca, Canarias o Extremadura veyern ya tasas do 30% dature. Y en Aragn se puyar per dencima do 15%, una cifra que samanar a lo 20% en a provincia de Zaragoza, especialment en a capital. Dells a met ya no habrn dreito ta susidio beluno.

Aradoc
Ta lequilibrio
Anque os datos sinyalan que Aragn ranca como una das Comunidatz Autonomas con millors endicadors, con un puesto adecuato ta concarar os nuevos desafos esdebenideros, a actual cochuntura internacional dun mundo globalizato tamin nos afecta. En iste tramit dica una etapa de menor creximent, Aragn cuenta con fortiduras que en ha de continar espleitando. As puliticas de creximent a lo largo metidas en marcha en o pasato invirtindo en cabal fisico y humn sen han de rentobilizar ta ir farchando un modelo de desembolique ms estable, equilibrato y menos fraxil a cochunturas y factors exogens dificils de controlar. Con tot, o mercato de treballo aragons ha presentato un gran dinamismo en os zaguers anyadas. O numero de empleyatos ha crexito con achilitat y a tacha de desempleyo ye das ms baxas do Estau espanyol, anque as oportunidatz dempleyo no han estato esfrutatas com a mesma intensidat per os distintos colectivos que composan a nuestra poblacin activa. Talment estaria una cosa buena que, a la fin, o Estau Espanyol chirara o tozuelo dende o suyo encordellato centralismo ta vier cmo, en atros lugars fuera de Madrit, ye posible prebar de fer bella cosa contra a crisis.

AT UA LID AT

Objetivo, llevar el modelo aragons al Congreso de los Diputados


Objetivo, reivindicar las cuestiones pendientes de solucionar en Aragn y, ahora ms que nunca, poner en valor las bondades del 'modelo aragons' en lo econmico. En una legislatura marcada por la crisis y la economa, el diputado aragonesista Chess Yuste tiene el doble reto de acompasar su estrategia a las directrices conjuntas de la coalicin de CHA con IU, y a la vez pelear en Madrid por este 'modelo aragons', capaz, aunque sea a duras penas, de aguantar el empleo algo ms que en la mayor parte de Espaa. Un sistema productivo ms equilibrado, efocado a la exportacin, con una combinacin ms sana de industria, agroalimentacin y servicios, permite mantener el desempleo por debajo del 15%, ante las previsiones de que este se dispare hacia el 20% en unos meses. Y unos servicios pblicos ms giles y universales que la media espaola han derivado adems en una mejor situacin de las arcas pblicas, salvedad hecha de los entes locales, eso s. Aragn parte con ventaja porque en Aragn el 'ladrillazo' penetr menos; ahora toca pasar cuentas, y el 'modelo aragons' tiene derecho a reivindicarse en las Cortes, y avanzar, para evitar verse arrastrado por los errores de otros. Oxetivo: reivindicar as custions pendientz de solucionar a Aragn y, agora mas que mai, meter a valura as bondatz do modelo aragons a lo economico. A una lechislatura sinyalata per a crisis y a economa, o deputato aragonesista Chess Yuste tin o dople reto dacompasar a suya estratechia ta las directices conchuntas da coalicin de CHA con IU, y a la vegada, peleyar per iste modelo aragons capable, anque est a boldregons, daguantar o emplego bella cosa mas que a mayor parti dEspanya. Un sistema produtivo mas equilibrato, enfilato ta la esportacin, con una combinacin mas zerenya dindustria, agroalimentacin y servicios, premite mantener o desmplego per debaxo do 15%, debn as previsions de que iste se dispare dica o 20% a uns meses. Y uns servicios publicos mas achils y universals que a meya espanyola han derivato antims a una millor situacin das caxas publicas, salvedat feita dos entz locals, ixo s. Aragn ranca con ventaxa perque a Aragn o ladriellazo fic menos; agora toca pasar cuentas, y o modelo aragons tin dreito a reivindicarse a las Cortes y enantar, ta escusar vierse-ne arrozegato per os errors datros.

AT UA LIDA T

Ms del 80% cree que los impuestos no se estn recaudando con justicia

El CIS avisa a Rajoy: Espaa ya sabe que los ms ricos no ayudan


una de las opciones era que el fraude fiscal disminuye recursos para los servicios pblicos, marcada slo por el 22% de los preguntados. En general, la percepcin de injusticia supera a la de merma de servicios pblicos, lo que muestra a las claras la polarizacin social que est trayendo consigo la crisis. Asimismo, los encuestados parecen tener bastante claro el segmento social que tiene por costumbre defraudar al Fisco: empresarios, grandes patrimonios, bancos y polticos son los sealados por la mayor parte de los espaoles como culpables de esta disparidad fiscal. De momento, se prefiere mantener la calidad de los servicios pblicos esenciales antes que recortar, pero la conviccin de que los impuestos son elevados y que no se pagan por igual puede hacer peligrar uno de los cimientos sociales de cualquier estado, la solidaridad fiscal entre todos. Esclarexedor. Geito de cada diez espanyols son convencitos de que os impuestos no estn chustos, y de que as grans rentos no peitan a lo mesmo ran que lo comn dos mortals. O dato provin da zaguera encuesta do Centro de Rechiras Sociolxicas (CIS en castelln) y es o suyo primer aviso a lo gubierno de Mariano Rajoy agn pendient de estar invistito; o 85% da poblacin creye, antims, que lo fraude fiscal ye muito o pro estendillato. A conviccin se complementa con dos asiomas que estn asumitos per mas de da metat dos encuestatos, y que van un trango dill en as quexas da sociedat espanyola debn da fiscalidat do Estau; preguntatos por os efeutos de iste fraude fiscal, a mayora ha rezentato que creya inchusticias pos

La llegada de gobiernos conservadores a varias autonomas anticipa el programa de recortes que podra asumir Rajoy. Provatizaciones y el fantasma del copago amenazan la sanidad, y la ley de dependencia ya se dice que ser muy poco desarrollada. Incluso Trfico se atreve a plantear nuevos peajes para el uso de autovas y cinturones metropolitanos en las grandes ciudades.

Repago de servicios

Esclarecedor. Ocho de cada diez espaoles estn convencidos de que los impuestos del Estado no son justos, y de que las grandes rentas no tributan al mismo nivel que el comn de los mortales. El dato proviene de la ltima encuesta del Centro de Investigaciones Sociolgicas (CIS) y es su primer aviso al gobierno de Mariano Rajoy an pendiente de ser investido; el 85% de la poblacin cree, adems, que el fraude fiscal est muy o bastante extendido. La conviccin se complementa con dos axiomas que son asumidos por ms de la mitad de los encuestados, y que van un paso ms all en las quejas de la sociedad espaola ante la fiscalidad del Estado; preguntados por los efectos de este fraude fiscal, la mayora ha referido que crea injusticias pues pagan 'justos por pecadores' y obliga a subir los impuestos a los que s cumplen. En esa misma pregunta

bosan chustos per pecadors y obliga a puyar os impuestos a os que s cumplen. En ixa mesma pregunta una das ocions yera que lo fraude fiscal achica recursos ta os servicios publicos, lo que muestra as claras a trespolada social que ye portiando con ella ista crisis. A tener prou claro o segmento social que tin per costumbre defraudar a lo Fisco: impresarios, grans cabals, bancos y puliticos estn os sinyalatos per a mayor parti dos espanyols como culpables dista disparellidat fiscal. De momento, se prefiere mantener a calidat dos servicios publicos alazetals antis que recurtar, pero a conviccin de que os impuestos son puyatos y que no se bosan per igual puede fer periglar uno dos alazetz de cualsiquier estau, a solidaridat fiscal entre totz.

AT UA LIDA T

La bandera del Aragn republicano


El pasado sbado da 19 en la ciudad de Caspe, en el marco de unas jornadas sobre la guerra civil, se present el recin econtrado (y tal vez nico) ejemplar que se conserva de la bandera del Consejo de Aragn, el gobierno del Aragn republicano durante la guerra. As informaba el diputado Chess Yuste en su blog acerca del descubrimiento de esta bandera que combina los colores de las organizaciones participantes en el Consejo (negro de los anarquistas, rojo de socialistas y comunistas y morado de los republicanos) con las histricas cuatro barras de Aragn y el escudo del Consejo coronado por el sol. Numerosos medios de comunicacin (Heraldo, Espiello, etc.) se han hecho eco de esta noticia histrica que muestra otro episodio de la abigarrada, y no bien explicada, historia aragonesa durante los aos de la Repblica y la Guerra Civil. De esa poca, slo el recuerdo del sufrimiento queda claro en la memoria de los aragoneses; las implicaciones polticas del Aragn autonomista e izquierdista de aquellos tiempos quedaron diluidas durante todo el rgimen franquista.

ESP ORS

Aradoc

Los defensas amenazan la viabilidad del Zaragoza


Una sucesin de errores individuales cometidos por la lnea de retaguardia lastran al Zaragoza y lo colocan en descenso
Justito pero digno de medio campo hacia adelante, el Real Zaragoza necesita de un entramado defensivo potente para asegurar su permanencia en la lite del ftbol espaol. Bien, transcurrido un tercio de la competicin, Javier Aguirre puede asegurar sin miedo que no dispone de piezas para este entramado, porque la defensa zaragocista de este ao es, con mucho, claramente inferior a la del curso pasado. Una inacabable sucesin de

El CAI se aferra a la zona media de la ACB


A pesar de la derrota sufrida por el CAI Zaragoza ante el Real Madrid en el Prncipe Felipe, el equipo de Jos Luis Abs se mantiene en la zona templada de la clasificacin, a una victoria de entrar en los puestos de play-off de la Liga Endesa. Basado su juego en la aportacin casi imprescindible del pvot Hettsheimeir y del alero Wright, aparte la direccin de juego de Cabezas y Van Rossom, los rojillos mantienen cuatro victorias en su casillero, y aguardan buenos resultados en sus prximos compromisos para apuntalar esta cmoda posicin en la clasificacin liguera.

Fallos individuales ante el Valencia, el Sevilla o el Sporting le han supuesto al equipo hasta cinco puntos menos; la tranquilidad
errores individuales a los que no escapa casi ningn defensa del equipo estn suponiendo una sangra de puntos cuya ltima herida la infligi el gigante Mateos, canterano madridista que mantiene fuera del Zaragoza a Goni y Laguardia y cuyo penalti evitable a Negredo supuso el

ltimo fracaso zaragocista de este ao, ante un Sevilla mediocre. Sometido a la dictadura de su lnea de atrs, el bloque blanquillo ya navega en zona de descenso; comienzan a sonar todas las alarmas. As las cosas, toca de nuevo peinar el mercado invernal para recomponer en lo posible la plantilla. Las miradas estaban puestas en la delantera y el centro del campo, pero va a ser ms urgente echarle un vistazo a la lista de centrales y laterales a coste cero.

El Caja3 sigue en la zona noble


Estrenado ya el casillero de victorias fuera del Prncipe Felipe, el Caja3 BM Aragn sigue firme en los puestos altos de la liga Asobal, con 14 puntos. Eso s, muy lejos de los dos galcticos, el Bara y el Atltico de Madrid, inalcanzables.

D AR RE R A

Aradoc

En darrera... CHUS MURILLO


Per qu o claman trunfo da dreita quando ye a redota do PSOE? O ye que beln/a credeba que si ganaba o Partito socialista trunfaba a cucha? De feito, dende que Felipe Gonzlez forachit do suyo partito lo contenito marxista orichinal, Pablo Iglesias se rechira en a suya fuesa, ixordiacato per as premisas socialdemocratas primer, y neoliberalistas dimpus, aplicatas en estraza dos mas grans recurtes en materia de dreito laboral y social que ha permenato o Estato espanyol dica agora. Ta replecar-nos: lafusilamiento sin previo chuicio de totz os logros socials y laborals consiguitos dimpus de tantos anyadas de luita obrera y sindical. Talmn ye fer politica de cuchas salvar a lo cabal que chener a crisis y que no produce brenca, dixando de parar cuenta dos poblemas dos ciudadans estimulando lo cabal industrial, ixe que produce cabals de gasto y metius de trevallo?. Yo no veigo guaires diferencias, socialment charrando, entre que gubierne un partito ubiertament de dreitas (PP) o un de dreita ultraneoliberal. Datra banda, asistimos ta un enfortimiento dos nacionalismos soberanistas y, muito mas importante ta yo, dos nacionalismos de cuchas: Amaiur, agora que por fin a la cucha abertzale se li en dixa votar: 7 zagenyos en Euskadi y uno en Nabarra, o fiudo do Opus Dei (Geito zagenyos en Euskalherria). Aragn, mal que en coalicin con un partito estatal y socialdemocrata como IU, un zagenyo que fa tornar lasperanza da luita aragonesa per a autodeterminacin...O sia que, en reyalitat, qui a permenato un duro trucazo en istas zagueras eleccions ye, sin muestra de dandalo, o espanyolismo a ultranza, ixe zentralismo anticonstitucional (pos niega a pluralitat do Estato espanyol reflexata en a Carta Magna de 1978) do que han feito senyera tanto uns como atros y, zaguerament, un partito clamato UP yD (Chuntos Per a Demagochia), mainate da luita antidemocrtica contra os dreitos das nacions que integran lambista iberico. Agora, lo trevallo lo tien Chess Yuste ta explicar-le-ne a Cayo Lara y os suyos escolans que o proyecto de Chunta Aragonesista ye un proyecto de nacionalismo de cuchas, que esgollaria a autodeterminacin y a soberana da nacin aragonesa.

Вам также может понравиться

  • Sol en La Escuela
    Sol en La Escuela
    Документ8 страниц
    Sol en La Escuela
    Valeria Silva Carhuapoma
    83% (6)
  • Teoría política: libertad, autoridad y justicia según Nozick y Rawls
    Teoría política: libertad, autoridad y justicia según Nozick y Rawls
    Документ10 страниц
    Teoría política: libertad, autoridad y justicia según Nozick y Rawls
    Agustín De Luca
    Оценок пока нет
  • Empresas en Los 70s
    Empresas en Los 70s
    Документ2 страницы
    Empresas en Los 70s
    Juan C Ramirez Flores
    Оценок пока нет
  • Porteño26 2
    Porteño26 2
    Документ28 страниц
    Porteño26 2
    glevinas
    Оценок пока нет
  • Ensayo Las Necesidades Humanas
    Ensayo Las Necesidades Humanas
    Документ3 страницы
    Ensayo Las Necesidades Humanas
    paula betancourt
    Оценок пока нет
  • Aragon Doc 18
    Aragon Doc 18
    Документ16 страниц
    Aragon Doc 18
    Tomás Santos
    Оценок пока нет
  • Aragon Doc 16
    Aragon Doc 16
    Документ15 страниц
    Aragon Doc 16
    Tomás Santos
    Оценок пока нет
  • Aragon Doc 10
    Aragon Doc 10
    Документ12 страниц
    Aragon Doc 10
    Tomás Santos
    Оценок пока нет
  • Aragon Doc 7
    Aragon Doc 7
    Документ13 страниц
    Aragon Doc 7
    Tomás Santos
    Оценок пока нет
  • Aragon Doc 13
    Aragon Doc 13
    Документ11 страниц
    Aragon Doc 13
    Tomás Santos
    Оценок пока нет
  • A Rag On Doc 5
    A Rag On Doc 5
    Документ13 страниц
    A Rag On Doc 5
    Tomás Santos
    Оценок пока нет
  • Aragon Doc 12
    Aragon Doc 12
    Документ16 страниц
    Aragon Doc 12
    Tomás Santos
    Оценок пока нет
  • Aragon Doc 15
    Aragon Doc 15
    Документ15 страниц
    Aragon Doc 15
    Tomás Santos
    Оценок пока нет
  • Aragon Doc 14
    Aragon Doc 14
    Документ13 страниц
    Aragon Doc 14
    Tomás Santos
    Оценок пока нет
  • Aragon Doc 11
    Aragon Doc 11
    Документ13 страниц
    Aragon Doc 11
    Tomás Santos
    Оценок пока нет
  • Aragon Doc 8
    Aragon Doc 8
    Документ14 страниц
    Aragon Doc 8
    Tomás Santos
    Оценок пока нет
  • Aragon Doc 9
    Aragon Doc 9
    Документ15 страниц
    Aragon Doc 9
    Tomás Santos
    Оценок пока нет
  • A Rag On Doc 4
    A Rag On Doc 4
    Документ13 страниц
    A Rag On Doc 4
    Tomás Santos
    Оценок пока нет
  • A Rag On Doc 6
    A Rag On Doc 6
    Документ14 страниц
    A Rag On Doc 6
    Tomás Santos
    Оценок пока нет
  • Imagenpersonal
    Imagenpersonal
    Документ1 страница
    Imagenpersonal
    Tomás Santos
    Оценок пока нет
  • Ingles Express
    Ingles Express
    Документ1 страница
    Ingles Express
    Tomás Santos
    Оценок пока нет
  • Gradosuperior
    Gradosuperior
    Документ1 страница
    Gradosuperior
    Tomás Santos
    Оценок пока нет
  • Marketing
    Marketing
    Документ1 страница
    Marketing
    Tomás Santos
    Оценок пока нет
  • Exameneso
    Exameneso
    Документ1 страница
    Exameneso
    Tomás Santos
    Оценок пока нет
  • Dietetic A
    Dietetic A
    Документ1 страница
    Dietetic A
    Tomás Santos
    Оценок пока нет
  • Comcorporativa 1
    Comcorporativa 1
    Документ1 страница
    Comcorporativa 1
    Tomás Santos
    Оценок пока нет
  • Cursofoto
    Cursofoto
    Документ1 страница
    Cursofoto
    Tomás Santos
    Оценок пока нет
  • Auto Maquillaje 1
    Auto Maquillaje 1
    Документ1 страница
    Auto Maquillaje 1
    Tomás Santos
    Оценок пока нет
  • Oposiciones
    Oposiciones
    Документ1 страница
    Oposiciones
    Tomás Santos
    Оценок пока нет
  • Comcorporativa
    Comcorporativa
    Документ1 страница
    Comcorporativa
    Tomás Santos
    Оценок пока нет
  • Accesouniversidad
    Accesouniversidad
    Документ1 страница
    Accesouniversidad
    Tomás Santos
    Оценок пока нет
  • Cursoalimentos
    Cursoalimentos
    Документ1 страница
    Cursoalimentos
    Tomás Santos
    Оценок пока нет
  • Cursofoto
    Cursofoto
    Документ1 страница
    Cursofoto
    Tomás Santos
    Оценок пока нет
  • Automaquillaje
    Automaquillaje
    Документ1 страница
    Automaquillaje
    Tomás Santos
    Оценок пока нет
  • Automasaje
    Automasaje
    Документ1 страница
    Automasaje
    Tomás Santos
    Оценок пока нет
  • 2014-04-25
    2014-04-25
    Документ120 страниц
    2014-04-25
    Libertad de Expresión Yucatán
    Оценок пока нет
  • Tema 11 Transición
    Tema 11 Transición
    Документ2 страницы
    Tema 11 Transición
    Aya Amzar
    Оценок пока нет
  • Concesiones transporte público terrestre
    Concesiones transporte público terrestre
    Документ3 страницы
    Concesiones transporte público terrestre
    Jose Ramos
    0% (1)
  • Cultura Organizacional
    Cultura Organizacional
    Документ10 страниц
    Cultura Organizacional
    Diana Isabel Quispe Puma
    Оценок пока нет
  • Buenos y Malos Alumnos
    Buenos y Malos Alumnos
    Документ7 страниц
    Buenos y Malos Alumnos
    Horacio Mendez
    100% (5)
  • Tema 7. La Novela Española en El Siglo XX (Desde 1939 Hasta 1975)
    Tema 7. La Novela Española en El Siglo XX (Desde 1939 Hasta 1975)
    Документ1 страница
    Tema 7. La Novela Española en El Siglo XX (Desde 1939 Hasta 1975)
    LAURA LARA
    Оценок пока нет
  • Conflicto y Negociacion
    Conflicto y Negociacion
    Документ10 страниц
    Conflicto y Negociacion
    JUAN CARLOS ARANCIBIA CARPIO
    Оценок пока нет
  • Examen Latinoamericana
    Examen Latinoamericana
    Документ5 страниц
    Examen Latinoamericana
    pape9113
    Оценок пока нет
  • Ortografia
    Ortografia
    Документ3 страницы
    Ortografia
    Daniel Beltrán
    Оценок пока нет
  • Procedimientos Dinámicos
    Procedimientos Dinámicos
    Документ10 страниц
    Procedimientos Dinámicos
    Emanuel Sanchez Perez
    100% (1)
  • Res 2018000510191543000927299 PDF
    Res 2018000510191543000927299 PDF
    Документ1 страница
    Res 2018000510191543000927299 PDF
    Fher Xavy
    Оценок пока нет
  • Preprueba College Board Español
    Preprueba College Board Español
    Документ10 страниц
    Preprueba College Board Español
    zahravg
    0% (1)
  • Ensayo Argumentativo Principales Versiones Acerca de La Separación de Panamá de Colombia
    Ensayo Argumentativo Principales Versiones Acerca de La Separación de Panamá de Colombia
    Документ14 страниц
    Ensayo Argumentativo Principales Versiones Acerca de La Separación de Panamá de Colombia
    Alexandra Rodriguez
    Оценок пока нет
  • PARCIAL #2 Ciencia Politica
    PARCIAL #2 Ciencia Politica
    Документ5 страниц
    PARCIAL #2 Ciencia Politica
    Camilo Roncallo
    Оценок пока нет
  • 2380 10267 1 PB
    2380 10267 1 PB
    Документ18 страниц
    2380 10267 1 PB
    Marina Nogales
    Оценок пока нет
  • Lic. Maria Del Carmen Crespo
    Lic. Maria Del Carmen Crespo
    Документ22 страницы
    Lic. Maria Del Carmen Crespo
    lparichv
    Оценок пока нет
  • Código Electoral Paraguayo
    Código Electoral Paraguayo
    Документ242 страницы
    Código Electoral Paraguayo
    angelolacentre
    Оценок пока нет
  • Informe Presupuesto Institucional de La Provincia de Trujillo
    Informe Presupuesto Institucional de La Provincia de Trujillo
    Документ37 страниц
    Informe Presupuesto Institucional de La Provincia de Trujillo
    Favio Cueva
    Оценок пока нет
  • Ideario Día 1191 - Sábado 15 de Julio
    Ideario Día 1191 - Sábado 15 de Julio
    Документ15 страниц
    Ideario Día 1191 - Sábado 15 de Julio
    Carlos Alza Ramos
    Оценок пока нет
  • Poesía Contemporánea de La India en Hindi y Malayalam
    Poesía Contemporánea de La India en Hindi y Malayalam
    Документ7 страниц
    Poesía Contemporánea de La India en Hindi y Malayalam
    vibgior
    100% (1)
  • La Formación de Las Clases Obreras en Inglaterra
    La Formación de Las Clases Obreras en Inglaterra
    Документ2 страницы
    La Formación de Las Clases Obreras en Inglaterra
    Pollito Company
    Оценок пока нет
  • CASOABUSO1
    CASOABUSO1
    Документ1 страница
    CASOABUSO1
    José Quiquia Flores
    Оценок пока нет
  • Como Operar Fundamentales
    Como Operar Fundamentales
    Документ6 страниц
    Como Operar Fundamentales
    guillebull91
    Оценок пока нет
  • Ontología sujetos cine venezolano
    Ontología sujetos cine venezolano
    Документ2 страницы
    Ontología sujetos cine venezolano
    Zara
    Оценок пока нет
  • Estudios Sobre Comunismo en Argentina Re
    Estudios Sobre Comunismo en Argentina Re
    Документ98 страниц
    Estudios Sobre Comunismo en Argentina Re
    Rosa Natalia Fernández
    Оценок пока нет